Driver du golvservicefirma? Eller driver du ett företag där du ska få nya golv, eller få golven åtgärdade?
Ett utmärkt sätt att hålla reda på dina kunder är genom ett ärendehanteringssystem som innehåller de viktigaste delarna och en enkel, snabbhanterlig struktur.
Vilket system är det bästa?
Det finns en uppsjö av ärendehanteringssystem eller CRM – system (Customer Relationship Management). Flera är riktigt bra, och de har olika antal funktioner beroende på behov, samt vissa kan också ha branschspecifika funktioner. Lime är ett bra val. Lime Technologies har utvecklat enkla och okomplicerade ärendehanteringssystem där man också kan göra tillval för en specifik bransch. Ett bra val är också Lime Go – ett hanteringsverktyg för försäljning som är datadrivet och har ett inbyggt CRM – system.
Effektivisera med ärendehanteringssystem
Ett ärendehanteringssystem är egentligen ett system för information som skapar en struktur bland ordrar och kunder. Om du inte har provat ett sådant system kommer du att uppleva ett stort lyft för verksamheten när du lärt dig hantera det. När hanteringen blir snabb och effektiv ökar också kundnöjdheten, det finns mycket att vinna på att använda denna struktur. Du kan själv sätta upp ett mål, exempelvis högre grad av kundnöjdhet.
Hela företaget påverkas av systemet eftersom kommunikation och omvägar minskar och man får kontroll på sitt dataflöde. Det går snabbare att hantera mail och samtal. När kunderna ringer går det enkelt att se hela kundbilden och, om det är en golvservice kan man se exakt vad som är gjort samt önskemål och återkopplingar. Du behöver inte fråga någon eller koppla runt kunden vilket ofta upplevs som mycket bra service.
Statistik och datainsamling
Ett digitalt ärendehanteringssystem kan ha olika arbetsmoment under varje ärende. Checklistorna i Limes system är standardiserade vilket gör att man snabbt lär sig oavsett var i systemet man befinner sig. De är enkla att läsa av och man kan snabbt lämna korrekt information till kunderna. Speciellt om fler än en i personalen ska kunna svara kunden är checklistorna superba.
Att studera de data som ramlar in på varje kundbild är vitalt inför framtiden och för hur man ska göra kunden nöjd. Statistik överhuvudtaget hjälper till att vässa funktioner och göra flödena ännu mer kundanpassade.
Lime har ett enkelt och tryggt system
Söker du ett enkelt och väldigt smidigt ärendehanteringssystem? Det är just därför Lime är ett bra val. Du kan hantera både ett litet och stort företag i detta system – det är närapå så att ett snabbt ärende kan hanteras med två knapp tryck. Dessutom kan du i de flesta fall koppla Limes system till företagets övriga system. Eftersom du har all kundinformation på ett ställe är det bra att lätt kunna komma åt den från andra system samt att kunna se tittbilder vid behov. Med Lime som bas behöver du vanligtvis inga fler system att hantera kundbilden i.
Lime Technologies har lång erfarenhet av ärendehanteringssystem och integrationer av detta mot andra system. Om du är nyfiken på något riktigt bra ska du ta kontakt med Lime!